Projecte educatiu

CONTEXT

El Col·legi La Salle Reus és una escola que pertany a l’Institut dels Germans de les Escoles Cristianes.

El Col·legi està emplaçat a la plaça Pastoreta. El centre el configuren tres línies d’Educació Infantil, tres línies d’Educació Primària, tres-quatre línies d’ESO i dues línies de Batxillerat.  La plantilla del professorat és formada per 69 mestres i professors i el nombre alumnes és al voltant del 1200.

La procedència dels alumnes és diversa. El 60% té el domicili a la zona d’influència, la resta provenen d’altres zones. 10% d’alumnes són nouvinguts.

Les famílies són majoritàriament de classe mitjana i en un 60% tenen com a primera llengua el castellà. Majoritàriament són de religió catòlica.

El centre compta amb una Associació de Futbol, una Associació de Bàsquet, una Associació de Gimnàstica Rítmica i una confraria de Setmana Santa. A més te una important presència a la ciutat de Reus.

Es treballa el valor de la solidaritat a través d’una ONG pròpia que és Proide, la qual, amb el suport dels professors i les famílies, desenvolupa projectes educatius al Togo i al Perú

MISSIÓ, VISIÓ I VALORS

Missió:

  • La Salle Reus educa per tal que cada alumne surti de l’escola dotat de tot allò que li cal per a viure com a persona.
  • Fonamenta la nostra acció educativa en la concepció cristiana de la persona i el món.
  • Desenvolupa el nostre projecte evangelitzador basant-nos en l’educació en els valors, el diàleg fe-cultura i en les celebracions religioses.
  • La proposta de valors es centra en el respecte, la responsabilitat, la creativitat, la justícia, la convivència, la interioritat i la transcendència.
  • L’estil pedagògic es caracteritza per una metodologia centrada en les necessitats de l’alumne, el treball cooperatiu, l’autonomia responsable i l’exigència personal, tot respectant els ritmes i capacitats de cadascú i fent ús dels avenços tecnològics i mitjans didàctics més eficaços.

Visió

Voluntat de servei als nostres alumnes i famílies, preparant-los per a la vida en una comunitat educativa basada en el sentit de pertinença i l’estil fratern. L’alumne/a és el  protagonista de la seva formació i el mestre/professor és l’animador del procés d’educació, essent els pares part implicada en el projecte educatiu dels seus fills. 

Valors

Pretenem estimular els alumnes perquè adoptin una actitud positiva i decidida davant la nostra proposta de valors, de manera que aconsegueixi orientar la seva vida en ple sentit:

  • Tenint cura de les nostres relacions personals, amb els alumnes, amb els companys i amb les famílies.
  • Oferint als nostres alumnes i als seus pares el millor servei educatiu possible. Cercant l’excel·lència i realitzant el treball de manera exemplar.

LÍNIA METODOLÒGICA I PRINCIPIS PEDAGÒGICS

Al Col·legi La Salle Reus funcionem a partir de dues estructures paral·leles i complementàries: una és l’estructura de funcionament, de la qual s’encarreguen els caps d’estudis de les diferents etapes. L’altra és la pedagògica, que organitza la coordinadora pedagògica del centre.

Disposem d’una Comissió Pedagògica que té com a objectiu principal  vetllar per la coordinació, el lligam i la transversalitat de les àrees.

També comptem amb una Comissió d’Atenció a la Diversitat a través de la qual es dissenyen, desenvolupen i avaluen accions educatives que s’ajustin a les característiques del nostre alumnat.

Apliquem una pedagogia activa, que estimula la capacitat autodidàctica de l’alumnat, la seva curiositat, creativitat i la seva capacitat crítica i raonadora. Per aconseguir-ho disposem d’una sèrie de programes innovadors propis de La Salle: Ulisses, Crea, Faig…

Treballem l’aprenentatge significatiu mitjançant els projectes a Educació  Infantil i Primària.

Concedim molta importància al treball sistemàtic de les àrees instrumentals (comprensió lectora, expressió escrita, ortografia, càlcul i resolució de problemes) i  a les competències bàsiques.

CONCRECIÓ DELS CURRÍCULUMS

Els equips de professors de les diferents etapes han realitzat la concreció dels currículums establerts per l’Administració Educativa. Els currículums es concreten en les programacions anuals, trimestral i quinzenals i es troben penjades a la intranet del centre, a cada etapa i àrea corresponent.

PLANS I PROGRAMES PROPIS DEL CENTRE

  • PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (DG-O.20-54-001)
  • PLA D’ACCIÓ TUTORIAL (DG-O.50-66-001)
  • PLA DE CONVIVÈNCIA (DG-O.50-54-002)
  • PLA D’ACOLLIDA (DG-O.50-54-001)
  • PROJECTE LINGÜÍSTIC (DG-E.30-41-001)
  • PROJECTE DE PASTORAL (DG-E.50-43-001)
  • REGLAMENT DE RÈGIM INTERN (DG-E.40-41-002)
  • PLA LECTOR DE CENTRE (DG-O.20-54-002)
  • PLA D’AVALUACIÓ INTERNA (DG-E.30-42-001)
  • LÍNIA PEDAGÒGICA DE CENTRE (DG-E.30-42-002)
ACTIVITATS D’ESTIU
ACTIVITATS D’ESTIU
@SalleReus
Propers esdeveniments
    Calendari
    juny 2019
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « mai   jul »
          1 2
    3 4 5 6 7 8 9
    10 11 12 13 14 15 16
    17 18 19 20 21 22 23
    24 25 26 27 28 29 30

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR