Projecte de Qualitat

Qualitat

Anomenem Qualitat al “conjunt  de característiques d’un producte o servei que satisfan les necessitats dels clients i fan satisfactori el producte” (J..M.Juran) i anomenem Sistema de Gestió al sistema que permet dirigir i controlar una organització respecte de la qualitat. Un sistema de gestió de la qualitat ajuda a millorar la gestió, endreçar l’organització i establir mecanismes de control que millorin tota la gestió.

Però el que cal tenir clar és què vol dir qualitat perquè avui en dia, és una paraula molt utilitzada, difícil de definir i difícil de saber què implica la seva implantació.

El nostre centre educatiu, La Salle Reus, per la seva activitat, ja incorpora moltes eines que els sistemes de gestió necessiten. Per les exigències de la normativa vigent ja estem acostumats a portar a terme la millora continuada:

  • Planificar: definim quina és la nostra oferta educativa, i qualsevol altra activitat que oferim com a centre, els objectius que ens plantegem, quines són les fases del procés d’ensenyament – aprenentatge.
  • Desenvolupar: realitzem el procés d’ensenyament – aprenentatge  tal i com hem planificat mitjançant instruccions de treball, generació de registres, etc.
  • Comprovar: ens assegurem que l’activitat s’ha dut a terme tal com l’havíem planificat. Avaluem els cursos, la seva gestió, analitzem les dades, les incidències,…
  • Actuar: definim i apliquem millores al nostre procés per tal de corregir aquells aspectes que no s’adeqüen a la nostra organització.

El sistema de gestió que volem implantar és el basat en la norma ISO 9001:2008 que suposa un avanç important, ja que incorpora el concepte de millora continuada, i suposa per al nostre centre la implantació d’un SISTEMA DE GESTIÓ DE LA QUALITAT, és a dir, dotar el sistema de qualitat de metodologies i indicadors per a tots els nivells de l’organització i, molt en especial, per a la direcció. A més a més, és un sistema certificable a través d’auditories externes i amb un reconeixement internacional.

Els avantatges d’un sistema de gestió de qualitat són molts:

  • facilita el compliment de la normativa legal del procés.
  • millora la relació amb els nostres clients potenciant la comunicació, establint sistemes de queixes i suggeriments, captant les seves necessitats, etc.
  • també millora els processos i serveis de l’organització, ja que defineix quins són aquests processos, les responsabilitats i identifica eines de control que ens permeten  detectar els punts febles per incorporar millores.
  • millora la imatge, ja que dota l’organització d’eines que redueixen els defectes, millora de la comunicació.

Projecte de Qualitat a La Salle Reus

logoEl nostre centre va començar a treballar en qualitat el curs 2004-2005 i ho va fer seguint les directrius institucionals de La Salle Catalunya.

El projecte Qualitat és un projecte promogut per la Fundació Escola Cristiana de Catalunya i durant els últims anys moltes escoles s’han adherit al projecte per implantar un sistema de gestió de qualitat que finalment permet obtenir la certificació segons la norma ISO 9001:2008.

L’Equip Directiu de l’escola va formar una Comissió de Qualitat, els membres de la qual han anat canviant al llarg dels cursos. Actualment la comissió està formada per: Joan Carles Vázquez, director del centre; Joan Culsan, Coordinador de Qualitat; Xavier Saladrigas, Cap d’estudis ESO, i Albert Cuevas, Cap d’estudis EIP.

L’Equip Directiu i la comissió de Qualitat són el motor de tot el sistema i han de demostrar el seu compromís amb la formació, implicació i comunicació de tot el projecte a la resta del centre. Tot el professorat i el personal de l’escola hi està implicat.

El mes de gener de 2011 l’escola La Salle Reus va obentir la certificació segons la norma ISO 9901:2008. A partir d’aquí, cada any s’ha de renovar el segell de Qualitat mitjançant auditories internes i externes per garantir el bon manteniment del nostre sistema de gestió de Qualitat.

El Col·legi La Salle Reus  és un centre que forma part de la xarxa de centres La Salle Catalunya, amb una trajectòria avalada per més de 100 anys de presència a Catalunya, més de 150 a l’Estat i més de 300 arreu del món.

La nostra Política de Qualitat manté la intenció de donar resposta a les necessitats educatives de la societat en la que estem immersos, oferint un  servei educatiu de qualitat i cercant una millora contínua d’aquest servei a la societat.

La implantació i el manteniment del Sistema de Gestió de la Qualitat  d’acord amb la norma de referència UNE-EN-ISO 9001:2008 té presents els següents elements:

Els principis bàsics de la Política de Qualitat són els següents:

  1. Formar i educar en valors cristians que ajudin a les persones a relacionar-se satisfactòriament ,a conviure respectant els drets de tothom i contribuir a millorar la societat.
  2. La satisfacció dels clients i la millora contínua formen part dels objectius prioritaris  del centre.
  3. L’atenció al client basada en el tracte individualitzat i una pedagogia personalitzada en la qual l’alumne sigui el nucli fonamental. A més, ha de contemplar el valor de l’aprenentatge a través del treball en equip com a factor clau en el desenvolupament intel·lectual  i personal dels alumnes.El compliment dels requisits , de pares, alumnes i organismes oficials corresponents, així com els requisits legals i reglamentaris, es converteix en una prioritat del nostre servei.
  4. La realització personal i professional dels  docents. Per aquest motiu és objectiu prioritari en la gestió del Centre la formació continuada del professorat.
  5. Un estil metodològic flexible que s’adapti als objectius particulars i necessitats formatives de cada moment, programa i situació educativa.
  6. Una Direcció que dóna i rep informació, i és accessible als suggeriments i propostes de millora de tot l’equip humà del Centre per afavorir la millora contínua a tots els nivells.
  7. L’acció tutorial, que vetlla tant per la formació acadèmica com per la formació humana dels nostres alumnes. Un model educatiu que combina el  seguiment personalitzat   i control de resultats que permeten assegurar el ple desenvolupament de l’alumnat.
  8. Activitats extraescolars que vagin més enllà de l’activitat docent, com poden ser les visites culturals,  activitats esportives, intercanvis ,etc…
  9. La Direcció es compromet a:
    • Potenciar la sensibilització de tot el personal envers la satisfacció del client a través del compliment dels seus requisits i necessitats, així com els requisits legals i reglamentaris.
    • Proporcionar els recursos necessaris per a la implantació i millora contínua del Sistema de Gestió de Qualitat.
    • Establir objectius i indicadors de Qualitat de processos, efectuar-ne el seguiment i revisar-los en els casos necessaris.
    • Potenciar les activitats de la Comissió de Qualitat i els equips de millora com a base per a la millora contínua del Sistema.
    • Divulgar la política de qualitat a tot el personal del Centre.
    • Realitzar les inversions necessàries per dur a terme els processos estratègics, operatius i de suport del Centre.
@SalleReus
Propers esdeveniments
    Calendari
    maig 2017
    dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.
    « abr   jun »
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31     

    Ús de cookies

    Aquesta web fa servir cookies per a garantir una millor experiència a l’usuari. Si segueix navegant està donant el seu consentiment per a l’acceptació de les mencionades cookies i l’acceptació de la nostra política de cookies, faci clic a l’enllaç per obtenir més informació.ACEPTAR